Hogyan szerezzünk több ügyfelet autóértékesítőként

A verseny az autó-kereskedelemben mindig is kiélezett volt, és ahogy az ipar egyre inkább digitális központú értékesítési folyamatok felé halad, az autókereskedéseknek kreatívnak kell lenniük ahhoz, hogy új lehetőségeket szerezzenek.

Amíg a márkakereskedés továbbra is a modern autóvásárlás elengedhetetlen részét képezi, a fogyasztók több időt szánnak önálló vásárlásra - a Deloit Automotive kutatásai azt találták, hogy a mai autóvásárlók nagyjából 14 órát töltenek online kutatással, mielőtt valaha is a bemutatóterembe  lépnének.

Az internet proaktív módon biztosítja az autókereskedők számára a potenciális vásárlók vonzását, új üzletek létrehozását és az ügyfelek hűségének fokozását. Természetesen a digitális marketingcsatornák és az új ügyfél generálási technikák kiaknázása egy kis tanulási görbével jár, különösen azoknál a kisméretű vagy start-up márka kereskedőknél, amelyek épp most törnek be az online piacra.

Az alkalmazkodóképesség megőrzéséhez kreatívan kell gondolkodnia, hogy megválaszolhasson néhány nehéz kérdést, például: Hogyan tudják márkakereskedéseink és értékesítőink vonzani a magasabb minőségű autóeladási vezetőket? Melyik marketing stratégia biztosítja a legjobb megtérülést?


Íme 5 módszer a tartós ügyfélkör bővítésére:

1. Koncentráljon a személyre szabásra

A mai autóvásárlókat folyamatosan elárasztják olyan hirdetési kampányok, amelyeket gondosan terveztek, hogy minél szélesebb közönséget vonzzanak magukhoz. Bár ez a megközelítés rövidtávon elősegítheti az új ügyfelek vonzását, nem sokat segít tartós márkahűség kialakításában, amelyre a márkakereskedés támaszkodik. Az Epsilon 2018-as tanulmánya szerint a fogyasztók 80% -a nagyobb valószínűséggel vásárol termékeket és szolgáltatásokat olyan vállalatoktól, amelyek személyre szabott élményeket nyújtanak. Pontosan mi is a személyre szabás az automatikus értékesítés összefüggésében?

Értékesítői számára a személyre szabás lényege az egyes ügyfelek igényeinek kielégítése, az egyes vezetők eseti megközelítésével. Ez pedig erős, tartós emberi kapcsolatok kiépítésével segíti az értékesítési beszélgetések egyszerűsítését és az ügyfelek elégedettségének javítását.

2. Támogassa az autóvásárlók független kutatásait

A fogyasztók vezető szerepet töltenek be az információk gyűjtésében, ezért a vezetőknek  át kell térnie a hagyományos kimenő modellről egy modern, személyre szabott bejövő modellre. Ahhoz, hogy minél több kiváló minőségű autóeladási ügyfelet szerezzen, képesnek kell lennie arra, hogy márkáját az online vásárlók elé állítsa anélkül, hogy támaszkodna a rámenős marketing taktikára. Itt igazán ragyoghat az optimalizált webtartalom és a gondolatvezetés.

Ahelyett, hogy forgalmazói webhelyeit statikus marketing eszközként kezelné, arra kell összpontosítania, hogy weboldalait hasznos információkkal töltse fel, amelyeket potenciális ügyfelei valóban keresni fognak. A Semrush kutatása szerint a weboldalak mintegy 90% -a nem kap forgalmat a Google-tól (és 5% havonta legfeljebb 10 látogatót ér el). Bár ez ijesztően hangzik - ez azt jelenti, hogy nagyon fontos megérteni, hogy a keresőmotorok hogyan indexelik az eredményeket.

A keresőmotor-optimalizáló (SEO) eszközök és a kreativitás egy csomópontja segítségével olyan vonzó tartalmat készíthet, amely segít megkülönböztetni a márkakereskedést a versenytől.

3. Fordítsa a márkakereskedés webhelyét marketing-eladó erőművé

Míg a márkakereskedési webhelyek kereshetősége a legfőbb gond, a potenciális ügyfelek vásárlási szándékát vásárlássá történő átalakítása, nem csak a kedvező Google rangsorolást igényli.

A kereskedők webhelyeit böngésző és az online tartalommal való kapcsolattartás kulcsfontosságú az autók értékesítési vezetőinek generálásához.

Azáltal, hogy egyértelmű cselekvési felhívást tesz közzé a honlapon (és minden egyéb weblapon, ami azt illeti), az autókereskedők képesek lehetnek arra ösztönözni a látogatókat, hogy online kezdjék meg az értékesítési folyamatot.

Digitális csatornák segítségével új érdeklődőket is vonzhat - akár élő csevegési funkciók, kapcsolatfelvételi űrlapok vagy személyre szabott fiókok segítségével. Webhelye az ügyfelek betekintésének forrása. Még akkor is, ha egy potenciális ügyfél elhagyja a benyújtási űrlapot, a márkakereskedés továbbra is értékes fogyasztói adatokat gyűjthet, amelyek felhasználhatók szélesebb körű lead-generációs stratégiájába. Például egy autókereskedő felhasználhatja ezeket az információkat a fogyasztók telefonos nyomon követésére vagy célzott e-mailek küldésére.

4. Váltsa Ft-ra a szájról-szájra átadott marketing eredményeket

A meelégedett ügyfelek gyakran a legjobb marketing erőforrások minden márka kereskedő  vállalkozás számára, mivel egyetlen pozitív tapasztalat tucatnyi potenciális értékesítési potenciálhoz vezethet. A Neilsen kutatása szerint az emberek körülbelül 92% -a bízik a barátok és a család ajánlásaiban más típusú hirdetésekkel kapcsolatban.

Az autókereskedők profitálhatnak (és kellene) olyan platformokról, mint a Twitter, a Facebook és az Instagram, hogy híreket terjesszenek járműleltárukról, a folyamatos akciókról és eseményekről. Arra is ösztönöznie kell az autóvásárlókat, hogy osszák meg tapasztalataikat az interneten, mivel ez elősegítheti a bizalom és a hitelesség kialakítását a potenciális vásárlók körében.

5. Célzott promóciókkal vonzza be a korábbi ügyfeleket

Az autóvásárlás jelentős beruházás, ezért nem meglepő, hogy sok fogyasztó csak akkor látogat el kereskedésbe, amikor új jármű jelenik meg piacon. Ez azt jelenti, hogy a korábbi ügyfelek felbecsülhetetlen forrást jelenthetnek az új üzleti lehetőségek számára - a járművek folyamatos karbantartásától az autóápolási teendőkig rengeteg olyan ajánlat található, amely az inaktív ügyfelek számára vonzó lehet.

Míg a hagyományos hideg hívások segíthetnek az ügyfelekkel való újbóli kapcsolatfelvételben, a márkakereskedéseknek lehetőség szerint ki kell használniuk az online csatornák előnyeit. Például a célzott emailek promóciók kiküldése elősegítheti az autók értékesítőinek ösztönzését az üzleti élet megismétlésében vagy bizonyos F&B termékek bemutatásában. A Direkt Marketing Egyesület kutatásai szerint minden cég által az e-mail marketingre költött 500Ft átlagosan 12.000Ft megtérülést jelent. A legjobb digitális marketing megtérülést kereső márkakereskedéseknek mérlegelniük kell többcsatornás kampányok felépítését, amelyek tartalmazzák az e-mailt és az egyéb elektronikus kommunikációs formákat.

Ha kíváncsi arra, hogyan lehetne több ügyfelet szerezni autókereskedőként, a Márka Akadémia szakmai csapata rendelkezik az ügyfelek bővítéséhez szükséges átfogó ipari ismeretekkel és a folyamatokhoz kapcsolódó szakértelemmel. Segítünk integrálni az élvonalbeli vezető multi-generációs stratégiákat és a virtuális F&B utakat, amelyek segítenek megtalálni az aktuális szándékú autóvásárlókat  és a szándékot vásárlássá konvertálni.